May 20, 2011

aku benci diri sendiri!!!

Eh..pernah tak satu waktu tu korang rasa benci sangat dengan diri sendiri?? Sebab apa?? Aku rasa macam tu kadang-kadang. Sebab apa? Mesti la sebab *tut! Ops! Tak boley la nak cakap. Biar aku sorang je yang tau cukup. Tapi bila rasa tu datang, macam2 yang kita nak marahkan. Itu ini semua tak kena, dan yang pastinya mesti kita nak pertikaikan kenapa kita bukan macam diorang2 yang kita rasa perfect sangat.

Kita bencikan diri sendiri sebab adanya kekurangan diri sendiri yang kita tak boleh nak terima dan suka nak comparekan dengan orang lain. Maka keluar la ayat2 begini kan, "Kenapa aku tak cantik macam dia?" "Kenapa aku x kaya banyak duit macam dia?" Kenapa itu? Kenapa ini? Dan macam2 kenapa lagi lah.

Kenapa ya kita mesti nak comparekan diri dengan orang lain? Aku pun selalu macam tu. Dan nampak sangat, aku lupa nak bersyukur apa yang aku ada. Apa yang kita dapat kita ada, memang takkan pernah sama dengan orang lain. Kenapa? Hanya Allah saja yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Apa yang aku buat bila tiba2 rasa benci kat diri sendiri sebab ada semua kekurangan tu? Selalu pandang orang di bawah yang tak pernah dapat apa yang kita dapat. Dan masa tu la baru aku sedar beruntung betul aku ni kalau nak dibandingkan dengan orang2 lain yang lagi banyak kurangnya.


Kenapa post aku begini hari ni? Sebab ada sesaat hidup aku hari ni aku rasa benci pada diri sendiri.

Sekian.

0 update status ツ: