August 22, 2011

.yummy : Chocolate + Peanut Butter Waffle

 Ai-ai bloggers!

Bila dah selalu sangat balik kampung bulan-2 puasa ni, akan jadi selalu jugak la berbuka puasa dalam perjalanan. Nak kejar masa punya pasal. Sejak duk merantau ni, waktu berbuka puasa tak la proper macam duk dengan mak abah dulu. Duk ramai-2, hidang susun cantik-2. Tapi sekarang, sejak duk rumah bujang yang serba tak lengkap lagi, makan berbuka pun duk bersila depan TV. Haish!

 credit picture : google

Semalam, again, aku merasa lagi berbuka dekat RnR. Seronok! Makan bekal mak masak sambil tengok bas, kereta or lori lalu lalang. Last 2 weeks, berbuka kat RnR Tapah. Kali ni lajak ke depan lagi, RnR Ulu Bernam. Sampai before 7pm. Giler laju abang aku bawak kete. Nasib baik masa tu aku tido.

Sampai je situ, aku terpandang kiosk yang jual waffle. Alamak! Meluap-luap je rasa nak pegi beli. Bau dia je dah buat air liur aku meleleh. Sebab tak tahan daulat punya pasal, lepas berbuka terus pegi beli. Tak sempat sampai simpang keluar RnR, aku dah lahap dulu waffle tu.

Sangat la TAK BEST! Segala-galanya kurang. Aku suka inti coklat + peanut butter tapi semalam aku mintak inti coklat je tapi punya la ciput dia letak. Aku agak ade la dalam sesudu kecik yang dia sapu atas waffle tu. Reject terus! Kompem lepas ni aku tak beli dah. Nak rasa ape kalau sket punya ciput dia letak.

Paling best waffle yang aku pernah makan sepanjang hidup aku ada 3 tempat je. Satu, kat café asrama masa aku belajar kat Arau dulu. Peh! Masa tu memang tak de yang boleh lawan la. The Best Waffle ever! Mungkin sebab dia satu-2 nya kedai yang jual waffle dan mungkin sebab dulu peluang aku nak pegi merata cari waffle amat lah terhad. Tapi sekarang, kalau nak di letak ranking, dia jatuh no. 3 je la.

Hospital Putrajaya - credit picture : google

Yang paling best kat Kem Terendak. Tak rugi rasenya aku pergi keje jauh-2 terperuk dalam Kem Terendak hari tu. Beli kat kiosk dekat Pernama. Coklat + peanut butter dia letak memang banyak. Memang sedap! Lagi satu kat Hospital Putrajaya. Kat café dalam-2 tu la. Kebetulan kakak aku masuk wad situ last month, merasa jugak la waffle yang sedap tu. Hee…memang tip top. Lain kali nak pegi lagi lah. Nak ke Kem Terendak jauh sangat.

Note : ada sape-2 lagi tau kat mana ada waffle yang sedap?

0 update status ツ: