September 23, 2012

.kecik betul hati aku

Assalamualaikum...

Entah kenapa hati aku sayu je semalam ingatkan Encek Suami. Cepat je aku post kan kat wall FB dia ' Bila kita nak jumpa lagi =( '. Kadang-2 aku macam kuat je nak terima suami aku jauh. Pergi keje macam biasa, balik keje masak basuh baju bagai. Macam dulu-2 masa bujang. Tapi semalam terasa sangat-2 rindu tu.

Mesti sebab aku terasa lama lagi kitorang akan jumpa. Last jumpa, kitorang dah plan, nak jumpa lagi awal bulan Oktober. Kali ni aku mintak dia duk lama sikit kat KL. Selalunya kalau Encek Suami datang, tido semalam dah nak balik. Kali ni aku susah payah pujuk dia dan dia setuju duk lama sikit dengan syarat aku pun kena ambik cuti.

Hati dah macam bunga kembang setaman dah nak ambik cuti. Senyum tu tak payah cakap la, memang melebar je sampai tak nampak telinga. Masuk opis je Selasa lepas, terus kecewa. Hancur luluh hati aku ni. 

"Kita akan ada bengkel ye 3-5 Oktober sekali dengan kursus 1-10 Oktober. Semua kena terlibat. Cuti dibekukan"

Cuti dibekukan!



Benci betul aku! Selalu bila time aku nak amek cuti ke, nak bersenang lenang dengan suami ke, mesti jadi macam ni. Dugaan betul! Encek Suami tenang je bila aku cakap pasal hal tu. Takpe je dia kata. Kita oleh plan balik. \ Alahai... Tenangnya awak. Kenapa kita tak boleh macam tu ye. /

Petagang semalam Suami call. Bagitau dia ada family day 9-10 Oktober tu. Dan lagi sekali, aku tak boleh nak cakap ape. \ Ah...Kenapa la perlu macam ni.. / Dah tentunya aku tak boleh nak pergi. Kenapa dan kenapa la diorang ni suka nak buat segala-galanya serentak. Dah tau staff kurang tapi still nak kami terkejar-kejar nak uruskan 3 or 4 event dalam satu masa. Penat la macam ni..... Sangat penat!

0 update status ツ: