June 12, 2011

.Aktiviti yang tak pernah wujud dalam list perkara yang aku nak buat dalam hidup aku but I Do Love It

Semalam Terengganu vs Kelantan dan Terengganu menang ! Haish, aku bukan penyokong untuk kedua-dua team tu. But congratz tuk team Terengganu sebab menang semalam. Korang memang ROCK lah ! Hooo ini tak bermakna aku penyokong Terengganu k. Aku cuma sokong mana yang menang. Teeheee

Ok fine.. Korang rasa aku pergi stadium ke semalam tengok bola ? Nope ! Semalam waktu semua penyokong dua negeri tu berkumpul kat stadium, aku merempit ke i-City. Yeeebaaaaa...... Aku tak pernah sangka sejauh tu perjalanan dari Tasek Selatan ke Shah Alam ok !

Aku dengan menaiki AHD (sejenis skooter kaler itam) dengan dibonceng oleh kakak aku juga ditemani dua mat rempit tegar WVE (abang aku) dan AGS (anak kakak aku yang sulong) bergerak ke i-City lebih kurang pukul 8.30 malam. Lewat keluar semalam tapi masih semangat nak rasa jalan waktu malam. Kakak aku bagitau area-2 sana ada jalan moto. 1st time rasanya dalam hidup aku bawak moto ekut jalan moto. Teruja ? Owh ! Sudah tentu. Aku rasa sepanjang perjalanan tu aku menjerit keseronokkan. Buruk punya perangai kan !

Aku punya perangai buruk kalau bawak moto. Aku ni fobia bawak moto masa selekoh ! Korang tak rasa buruk ke perangai camtu ? Owh fobia tak dikira buruk ye. Kira macam ni lah. Bila masuk selekoh je aku akan menjerit-2 "Alamak takutnya ..... takutnya ... " berulang-ulang kali sebab aku nak imbangkan moto tu supaya tak jatuh sampai la selekoh tu abeh. Teruk kan aku. Apa nak buat, fobia punya pasal. Dah jatuh banyak kali masa selekoh buat aku serik kot.

Sampai i-City pun aku tak sedar pukul berapa. Yang aku tau memang seronok sangat masa tu sebab berjaya sampai dengan selamat dengan MEREMPIT ok ! Giler ramai orang kat sana buatkan aku tambah penat. Kejap je pun kitorang jalan-2 sebab masing-2 dah kelaparan.


Gambar ni aku pinjam dari sha al jamalullail.
Gambar yang kitorang ambik masih ada pada mat rempit tegar AGS.
Tak dapat di upload untuk sementara waktu.
This is one of de most beautiful scene kat sana.

Sebab kelaparan terasa menggigit-2 perut, kitorang pun gerak la ke PJ. Mat rempit tegar WVE ajak makan MEE RAJA. Once dengar agak pelik bunyinya. Terkebil-2 la gak aku ni bila dengar macam tu. Owh for your information, mat rempit tegar WVE ni aku memang suka gelarnya "suka makan" plus "suka cuba sumthin' new" dalam bab makan-2 ni. No wonder la kalau keluar dengan dia, aku memang akan kuat makan.

Restoran SS2 Murni kot kalau tak silap aku nama dia. Kedai kecik biasa but punya tempat makan yang sangaaaaaaaaaaaaaat panjangnya. Hard to explain. Korang pergi sendiri dan rasainya. It is de most crowded restaurant in de whole of SS2. Owh kitorang memang makan MEE RAJA. Order 2 pinggan makan 3 orang. Enough, urm maybe full house ! Heeeee..... Mat rempit tegar AGS tu order western food - Chicken Chop Special !


Ok ! Macam biasa la.
Disebabkan terlampau lapar, kami lupa amek gambar.
Hehehehe ... Atas ni rupa depan kedai tu

Yang ni la rupa MEE RAJA. Sedap ?
Aku bagi 5 star !
Gambar dua ni aku pinjam dari blog Jacqueline

Perut dah kenyang kami mula jalan balik. Tapi bukan jalan balik ke rumah ok ! Kami merempit lak ke dataran. Mat rempit tegar WVE yang jadi pemandu pelancong. Tengah sonok menyelit bagai tengah KL tu, ada roadblock lak. Apa kan daya. Weekend. Tambah lak malam tu warga KL bertambah dengan orang-2 Terengganu Kelantan yang turun padang.

Seronok sangat dapat merempit tengah bandar KL malam-2. Sesetengah jalan sesak, menjerit-2 la aku sebab takut langgar side mirror kete orang. Dalam pukul 2 pagi la gak baru kitorang sampai rumah.

Penat, sakit pinggang, tengok mat-2 rempit, penyokong-2 Terengganu kibarkan bendera, mat-2 RELA join merempit sekali, semua tu pengalaman dan ini satu-2 nya aktiviti yang tak pernah terlintas aku nak buat dalam sepanjang hidup aku ni. Tapi aku berjaya buat !

Seronok dan teruja !

p/s : owh ... agak-2 nya kalau bakal mak mertua aku tau, err dia terkejut tak bakal menantu dia begitu ?

0 update status ツ: