October 29, 2012

.peti ais pun boleh jadi 'noticeboard'

Sebulan setelah post terakhir...

Adeh! Serius ke lama tu aku tak berblogging? Memang tak boleh jadi blogger tegar ni. Cerita banyak, pemalasnya lebih, jadi macam ni la. Nak update laju-2 je ni. Baru-2 ni check camera. Dah banyak gambar berkurun dan bersawang dalam camera tu. Nak delete, move ke hard disk. Haish..! Tetiba jumpa gambar ni.



Peti ais. Ye...itu peti ais. Selain dari letak makanan beku, makanan basah, aku jadikan dia noticeboard. Multipurpose kan? Satu benda banyak guna. Actually, aku ada niat nak beli satu noticeboard nak letak kat rumah. Senang sikit nak tempek macam-2 benda kt situ. Resepi, bil, gambar dan macam-2 lagi lah. Tapi memandangkan sekarang aku tengah sibuk packing barang nak pindah, aku hold dulu nak beli. Eh cakap pasal pindah, aku ada story nak bagitau. 2 minggu lepas dapat surat. Finally aku dapat kerja kat Perak.

Happy? Maunya tak. Kalau boleh melompat saat-2 tu jugak, mau tinggi langit aku lompat. *Ok itu tipu namanya. Agak aku lompat saat tu jugak, ada yang seret aku turun masuk dalam van hantar ke Hospital Bahagia. Mengganggu ketenteraman orang je. Office weh, jangan sampai aku kena luku kepala dengan encek-2 beruniform semua tu. Buang tebiat nak mampos!

Wahhh...aku tangguh ye sesi lompat teruja tu sampai rumah. Masih rasa tak percaya. Sampai rumah aku duduk tengok TV tertanya-tanya. Eh betul ke? Betul ke aku dapat dah balik Perak ni. Dan lagi, betul ke aku dah dapat tetap dengan government atau bahasa mak-2 aku, Gomen. Kah kah kah. Gomen pun gomen lah mak. Anak mak dah dapat balik Perak ni. Anak mak dah dapat kerja kerajaan ni. Eh ni dah tukar topik ni. Mana peti ais aku tadi. Cerita gomen-2 ni kita sambung esok-2.







Aku bagi close up gambar peti ais aku ni. Hahaha ok mengaku. Aku memang sengaja gedik tayang gambar kat peti ais tu. Nampak terang, jelas dan indah bukan? Ini la noticeboard sementara aku. Tak sempat penuh lagi aku dah packing nak pindah. Sempat tempek tu je la selain resit barang dapur kat sebelah tu. Tunggu pindah nanti aku penuhkan peti ais tu.

# Ok! Selesai satu post. Mari kembali mengemas =)

0 update status ツ: