May 15, 2013

.bukan sengaja aku abaikan


سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t

Happy untuk ber'blog' semula. Berbulan lama betul aku buat derk je kan dengan blog ni. Aduyai...! Cerita panjang tak guna ye. Meh aku tempek beberapa keping gambar yang buatkan aku sibuk dan malas nak jenguk blog.


Rasa indah bila dapat tau ada 1 nyawa yang sedang membesar dalam rahim ni. Alhamdulillah.... Penantian yang sekian lama \ lama ke ?? / akhirnya berakhir dengan berita gumbira ! Yeay...! Ini la hadiah birthday paling bermakna Allah hadiahkan buat Suami. Dari dulu tak putus-2 berdoa, nakkan si kecil ni sebagai hadiah birthday. Allah maha mendengar sayang !


Alhamdulillah... Sekarang dah masuk 7 bulan. Another 2 months to go. Membesar dengan sehat ye anak ibu. Eh....bahagia pulak rasa. Macam mimpi. Bersedia ke aku nak jadi ibu ni? Mampu ke aku? Allah lebih mengetahui segalanya. Kalau tak, takkan lah dia bagi aku anak ni. Yakin dengan takdir Allah, ye aku mampu jadi ibu. Ibu yang baik.


Tiap kali tengok bau-2 si kecik ni, rasa teruja je nak tunggu dia lahir, ada depan mata aku. Tak sabarnya. Dan nanti mesti aku rindukan saat-2 indah si kecik ni main-2 golek-2 dalam perut ni.


Dah 85% barang-2 dan kelengkapan untuk si kecik kami siapkan. Tapi tangan ni tetap tak boleh sangat duk diam bila pergi tengok barang-2 baby ni... Tengok sana sini suka. Adoi.... Memang teruja kot tengok baju-2 si kecik.

Harapnya bila sampai waktu tu, semuanya selamat. Ibu selamat sihat, anak ibu pun selamat dan sihat. Mudah-mudahan Allah permudahkan saat-2 aku bersalin nanti.... Amin.....

0 update status ツ: