December 13, 2013

.adam : sesi meniarap

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Assalamualaikum w.b.t

Semalam baru balik outstation. Balik je terus kemas rumah dengan suami, sambil-2 lah tengok anak.  Terkial-kial nak mengiring. Dia dah mengiring lama dah. Aku tunggu waktu dia nak meniarap je ni. Jenguk-2 jugak kalau-2 dah sampai waktu dia nak meniarap. Tapi hampa aje la. Dia mengiring tersengih-sengih pulak macam nak main-2 kan aku. Takpe la wahai anak.

Lepas makan, aku gigih sambung berkemas lagi sebab suami nak masuk keje dah malam tu. Suami balik je, aku ambik baju pergi gosok. Sambil-2 gosok tengok dia mengiring balik. Sempat la ambik gambar 2 3 snap. Letak phone, sambung menggosok balik. Tengah terkial-kial mengiring tu tiba-2 je dia plup...! Meniarap...! Mata terkebil-kebil......

Aku pulak lembab sangat nak capai phone. Excited sangat masa tu anak dah pandai meniarap. Terus pergi dekat anak, cium dahi dan pipi. Ucap tahniah la kononnya sebab dia dah berjaya. Last-2 baru tersedar nak capai phone nak snap gambar 1st time anak meniarap. Dapat jugak snap sebelum dia guling balik... Fuhhh.......




Good job, well done my dear. Wahh sumpah semangat aku tengok dia dah meniarap. Berdebar-debar macam kena loteri RM 1juta tu. Erk...tak pernah rasa kena loteri. Tak main....tak main....
Indah seronok perasaan ni sejak jadi ibu.... Rasa sayang tu melimpah ruah je. Mak, orang faham dah apa mak rasa kat anak-2 mak =)

Sayaaaaaaaaang sangat kat mak....kat arwah abah.....

0 update status ツ: