May 20, 2013

.hati sentap...teh ais punya angkara

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t

Last weekend balik rumah MIL. Lama sangat kot tak balik rumah dia. Sang suami pun dah asyik bertanya, 
"Bila nak balik rumah mami ni? Hati dia nak kena jaga. Sok-2 dia nak jaga anak kita...bla.........bla........bla.......". 
Suami dah mula membebel ye! Huish...parah ok kalau para suami dah mula membebal. Siapa yang pernah rasa tu paham la kan. *Eh.....ni bukan nak cerita pasal membebel.*

Hari sabtu Suami keluar kejap dengan kawan dia lepas kitorang balik shopping. Entah kenapa, petang tu rasa teringin sangat nak minum teh ais. Yang lemak-2 manis tapi bukan manis gula. Haish...terasa-rasa je dalam mulut ni bila bayangkan. So pesan la kat Suami, dia pun balas;
"Ok....balik nanti abg tapaukan..."
Sekali dia balik, tangan kosong... Aku pandang dia, dia tengok aku muka selambe je. *Eh...dia ni lupa ke? Takkanlah kot.* Niat nak bertanya, aku pendamkan dulu. Takkan nak sound depan-2 MIL dengan SIL kot hohoho. Tak pasal-2 je nanti.

Sekali memang dia lupa daaa.... Sayunya hati. Dan-2 tu jugak aku nangis. Laju je air mata aku ni turun. Suami pandang semacam, aku dah bajet dia nak marah tu. Terus aku berpaling sambil cakap kat dia;
"Tak per la... Esok orang pi beli la..."
Alahai! Awat la sensitif sangat sejak mengandung ni. Teh ais je la, itu pun nangis ke. Tak kesah la! Aku nak teh ais je. Huk huk huk..... Down gila tak dapat teh ais. Malam tu jugak Suami belikan. Tengah-2 basuh pinggan, dapat teh ais. *Shukenya hati mak nok!*

Suami kata susah hati dia tengok aku nangis sebab teh ais je. He he he... Sorry la ye abg. Menyusahkan pulak nangis bagai sebab teh ais tu je.


Credit picture : Cerita Kia

# Teringat Lawak Ke Der 2, Harith Iskandar : Teh ais pun nak upload masuk pesbuk!

0 update status ツ: