May 17, 2013

.mari mendobi baju baby sesi 1 =)


سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t

Last week dah mula sesi dobi mendobi baju-2 si kecik. Terasa macam awal sangat nak basuh baju dia, aku baru nak masuk 7 bulan kot tapi dah sebab malas dan letih dengar ceramah kecil-kecilan Sang Suami, aku turutkan jugak  kata-2 dia, "prepare awal-2 kan senang". Baik pak!

Aku tak banyak membeli baju-2 si kecik ni. Ada yang aku beli pun baru 5 pasang rasanya, adik angkat aku bagi sepasang. Sarung tangan dengan kaki baru 4 pasang. Cukup ke makcik oiii... Hehey.. Berita gembira ye, baju-2 anak buah aku yang lahir last year masih banyak dan elok lagi. Kakak aku pun awal-2 dah pesan, jangan beli banyak sangat, pakai je baju Mikhail tu. Baby cepat besar. Tapi aku tetap akan belikan lagi baju-2 untuk si kecik aku ni. Mestilah..... Ni kan anak 1st. Rasa teruja tau, dan tambah lagi, takkan nak sambut orang baru pakai baju lama. Kecik hati dia nanti, ingat ibu dengan ayah dia tak sayang dia pulak. *Sigh.... Jangan pikir macam tu ye anak ibu =)

Baju-2 yang lama tetap aku guna. Memandangkan anak ibu ni nanti lahir nak dekat raya @ maybe hari raya, ibu akan belikan banyak baju raya cantik-2 lagi ye. Baju-2 anak buah aku dah selamat pun aku basuh, lipat dan susun kemas-2 dalam box. Cuma tinggal sarung tangan dengan kaki, barut dan baju-2 yang aku beli je yang masih tak berbasuh lagi. Tunggu la...... Ada lagi yang nak beli ni, kumpul-2 dulu, basuh sekali je nanti.


1st round ni baju putih plus berwarna yang baju dia agak-2 kepudaran sikit. Disebabkan anak buah aku muak dan susu meleleh la. So ada bekas-2 tompok-2 kotor sikit. Mak aku suggestkan rendam dalam klorox dulu kemudian baru basuh. Serius suci gila warna dia masa aku angkat dari ampaian. Nampak baru je he he he..... Lepas rendam semalaman guna klorox, aku cuci bilas balik guni pencuci khas baju baby dari Cosway tu... Kiddie Wash.....


Ye... Itulah Kiddie Wash tersebut... Masa aku basuh, aku rasa tak puas sebab tak banyak buih. Aku dah la suka main buih-2 ni. Tapi bau dia memang sedap... Dah kering baju-2 tu, aku siap cium-2 lagi. Feel konon tengah cium anak sendiri la tu. Cait!


Ni 2nd round. Baju-2 berwarna. Ada yang kakak aku bagi baju-2 yang 6-12 month punya. Tapi tak kesahlah. Boleh jugak si kecik pakai nanti. Ada jugak baju-2 tu yang anak buah aku baru pakai sekali @ tak pakai langsung. Yer la, kakak aku tak bajet pun dulu anak dia besar. Sekali keluar kau 3.6kg. Debab dan tulang besar dan dia panjang. Sudahnya, banyak la baju dia pakai kejap je. Tak sempat nak lasam. Tau kan lasam tu ape??? Tak tau google sendiri la ye.


Sesi melipat baju. Peh.... Naik kematu bontot aku, nak patah pinggang rasanya melipat baju-2 ni semua. Tapi puas la sangat-2. Geram pun ada pegang baju kiut miut ni. Wangi je bau baby. He he he.....

# Feel macam dah ada anak... Ngueh ngueh ngueh..... Nanti sambung lagi sesi mendobi =)

0 update status ツ: